Plan International Nederland

“Het maakt me trots om te zien wat we bereikt hebben samen met sponsors, corporate partners en institutionele donoren. En het geeft heel veel energie om ons werk voort te zetten. Lees nu in dit online jaarmagazine meer over sterke meisjes, meisjesvoetbal, takeovers en vooral nog veel meer meisjes in de schoolbanken!” Monique van’t Hek, directeur Plan International Nederland

Nieuws uit Nederland

Ondernemers steunen meisjes

Zilveren jubileum

Onze nieuwe ambassadeurs!

Nieuws uit Nederland

Ondernemers steunen meisjes

Steeds meer bedrijven vinden maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk. Plan International heeft daarom speciaal voor hen een nieuw initiatief gelanceerd: het Girls first businesspartnerschap. Ondernemers, groot of klein, kunnen zich duurzaam inzetten voor de rechten van meisjes en jonge vrouwen. Een van de bedrijven die dat doen is The Confetti Collective: “Anderhalf jaar geleden werd het zaadje geplant: wat als we met ons bedrijf onze missie nog veel verder zouden kunnen uitdragen dan alleen in Nederland? En dan niet zozeer met een internationaal platform, maar in de zin van teruggeven. Door een deel van onze omzet af te staan aan Plan ondersteunen we vrouwen en vrouwelijke ondernemers in ontwikkelingslanden. Een win-winsituatie!”, aldus oprichters Raisa en Elsa.

Nieuwsgierig naar wat het Girls first businesspartnerschap voor u kan betekenen? Neem contact op met Marise Kessels: marise.kessels@planinternational.nl

Nieuws uit Nederland

Onze nieuwe ambassadeurs!

Moïse Trustfull

Met trots stellen wij onze nieuwe ambassadeur Moïse Trustfull (24) aan u voor. Moïse is naast actrice en presentatrice ook oprichter en eigenaar van de succesvolle webshop By Moïse. Een jong bedrijf waarvoor ze haar eigen sieraden- en kledinglijn ontwerpt.
In 2016 reisde Moïse al voor Plan International naar Ghana. Nadat ze afgelopen voorjaar ook een van de gezichten was van de Plan-campagne tegen meisjesbesnijdenis, besloot Moïse zich als ambassadeur voor Plan in te zetten.

 “Ghana was een indrukwekkende ervaring”, vertelt Moïse. “Van de reis is me bijgebleven dat - hoewel jongens en meiden daar heel anders opgroeien dan wij hier in Nederland - er toch veel overeenkomsten zijn. Ik vind het daarom belangrijk dat zij dezelfde rechten en kansen krijgen.” Als jonge ondernemer zal Moïse zich voor Plan voornamelijk richten op verschillende werkgelegenheidsprojecten. “In ontwikkelingslanden is jeugdwerkloosheid een groeiend probleem. Plan heeft veel projecten om jonge mensen op te leiden en vaardigheden te leren waardoor ze kunnen ondernemen. Daar wil ik graag een rol bij spelen."

Klik hier voor het filmpje van Moïse >

Simone Kleinsma 

Simone Kleinsma is (musical)actrice en zangeres en al meer dan 30 jaar een trouwe kindsponsor van Plan International. Ze zet zich nu ook als ambassadeur in voor Plan.

“Ik sponsor de 9-jarig Vang Thi May uit Noord-Vietnam”, vertelt Simone. Ze houdt net als ik van muziek, dansen en zingen. Met de bijdragen van duizenden sponsors is in de community van Vang het onderwijs verbeterd, zijn er nieuwe klaslokalen gebouwd en hebben meer dan 30 scholen nieuwe boeken gekregen, dat is toch geweldig.”

Simone is één van de meest geliefde en meest veelzijdige artiesten van Nederland. Ze is onder meer bekend van de succesvolle theaterproducties Mamma Mia, Was getekend: Annie M.G. Schmidt en binnenkort wordt Hello Dolly aan dit rijtje toegevoegd.

Klik hier voor het filmpje van Simone >>


Nieuws uit Nederland

Zilveren jubileum

AkzoNobel en Plan International zetten zich al 25 jaar samen in voor betere levensomstandigheden van jongeren, met name meisjes, in ontwikkelingslanden. In deze samenwerking ligt de nadruk op Youth Economic Empowerment: kansarme jongeren krijgen via gerichte beroepsopleidingen toegang tot de arbeidsmarkt. AkzoNobel en Plan maakten al meer dan 50 projecten mogelijk in 15 landen in Afrika, Latijns-Amerika en Zuidoost-Azië. Sarah Keur-O’Neill, Head of Brand and Creative Services bij AkzoNobel: “Met ons gezamenlijke Education Fund helpen AkzoNobel en Plan jongeren aan een baan met toekomstperspectief. Ik ben er trots op dat wij al 25 jaar samenwerken en duizenden jongeren hebben kunnen trainen.”

Nieuws uit Nederland

Ondernemers steunen meisjes

Steeds meer bedrijven vinden maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk. Plan International heeft daarom speciaal voor hen een nieuw initiatief gelanceerd: het Girls first businesspartnerschap. Ondernemers, groot of klein, kunnen zich duurzaam inzetten voor de rechten van meisjes en jonge vrouwen. Een van de bedrijven die dat doen is The Confetti Collective: “Anderhalf jaar geleden werd het zaadje geplant: wat als we met ons bedrijf onze missie nog veel verder zouden kunnen uitdragen dan alleen in Nederland? En dan niet zozeer met een internationaal platform, maar in de zin van teruggeven. Door een deel van onze omzet af te staan aan Plan ondersteunen we vrouwen en vrouwelijke ondernemers in ontwikkelingslanden. Een win-winsituatie!”, aldus oprichters Raisa en Elsa.

Nieuwsgierig naar wat het Girls first businesspartnerschap voor u kan betekenen? Neem contact op met Marise Kessels: marise.kessels@planinternational.nl

Onze nieuwe ambassadeurs!

Moïse Trustfull

Met trots stellen wij onze nieuwe ambassadeur Moïse Trustfull (24) aan u voor. Moïse is naast actrice en presentatrice ook oprichter en eigenaar van de succesvolle webshop By Moïse. Een jong bedrijf waarvoor ze haar eigen sieraden- en kledinglijn ontwerpt.
In 2016 reisde Moïse al voor Plan International naar Ghana. Nadat ze afgelopen voorjaar ook een van de gezichten was van de Plan-campagne tegen meisjesbesnijdenis, besloot Moïse zich als ambassadeur voor Plan in te zetten.

 “Ghana was een indrukwekkende ervaring”, vertelt Moïse. “Van de reis is me bijgebleven dat - hoewel jongens en meiden daar heel anders opgroeien dan wij hier in Nederland - er toch veel overeenkomsten zijn. Ik vind het daarom belangrijk dat zij dezelfde rechten en kansen krijgen.” Als jonge ondernemer zal Moïse zich voor Plan voornamelijk richten op verschillende werkgelegenheidsprojecten. “In ontwikkelingslanden is jeugdwerkloosheid een groeiend probleem. Plan heeft veel projecten om jonge mensen op te leiden en vaardigheden te leren waardoor ze kunnen ondernemen. Daar wil ik graag een rol bij spelen."

Klik hier voor het filmpje van Moïse >

Simone Kleinsma 

Simone Kleinsma is (musical)actrice en zangeres en al meer dan 30 jaar een trouwe kindsponsor van Plan International. Ze zet zich nu ook als ambassadeur in voor Plan.

“Ik sponsor de 9-jarig Vang Thi May uit Noord-Vietnam”, vertelt Simone. Ze houdt net als ik van muziek, dansen en zingen. Met de bijdragen van duizenden sponsors is in de community van Vang het onderwijs verbeterd, zijn er nieuwe klaslokalen gebouwd en hebben meer dan 30 scholen nieuwe boeken gekregen, dat is toch geweldig.”

Simone is één van de meest geliefde en meest veelzijdige artiesten van Nederland. Ze is onder meer bekend van de succesvolle theaterproducties Mamma Mia, Was getekend: Annie M.G. Schmidt en binnenkort wordt Hello Dolly aan dit rijtje toegevoegd.

Klik hier voor het filmpje van Simone >>


Zilveren jubileum

AkzoNobel en Plan International zetten zich al 25 jaar samen in voor betere levensomstandigheden van jongeren, met name meisjes, in ontwikkelingslanden. In deze samenwerking ligt de nadruk op Youth Economic Empowerment: kansarme jongeren krijgen via gerichte beroepsopleidingen toegang tot de arbeidsmarkt. AkzoNobel en Plan maakten al meer dan 50 projecten mogelijk in 15 landen in Afrika, Latijns-Amerika en Zuidoost-Azië. Sarah Keur-O’Neill, Head of Brand and Creative Services bij AkzoNobel: “Met ons gezamenlijke Education Fund helpen AkzoNobel en Plan jongeren aan een baan met toekomstperspectief. Ik ben er trots op dat wij al 25 jaar samenwerken en duizenden jongeren hebben kunnen trainen.”